Wij hadden de Tramontana als een flinke windbui afgeschilderd, maar in de morgen begon het als een gek te waaien. Het anker hield prima, maar wat wil je 4 meter diep en 40 meter ankerketting en het Fortress anker lag stand-by om er eventueel ook bij te zetten.
Eén van onze Franse voorburen had een zeer goed idee om een netwerk op te zetten via de VHF op kanaal 8, om elkaars te kunnen waarschuwen als één van de schepen aan de haal zou gaan. Het was toch al een aparte Fransoos want hij liet elke avond een drone om de schepen heen vliegen. Dat is een grappig gezicht, want het lijkt op een helikopter op afstand maar hij vliegt vlakbij. In de avond begon de wind af te zwakken, zodat we toch nog lekker hebben kunnen pitten.
De volgende morgen zijn wij blijven liggen omdat de zee buiten de cala nogal onstuimig was. In de middag kwam een watervliegtuig tussen alle watersporters landen om water te laden,
dit was een oefening want op zee loste hij het water weer.
Op vrijdag hebben wij het anker gelicht en zijn naar Mahon gevaren en natuurlijk geen wind alleen halverwege hebben we nog een uurtje kunnen zeilen. Wij zijn bij Isla del Lazareta in de cala voor anker gegaan. Het was daar erg druk en 20 meter naast ons schip liepen de mensen tot hun knieën in het water. Iedereen roemt deze ankerplaats, je ligt er wel ontzettend beschut, maar je ligt rondom tussen oude fortificaties en dat is niet zo'n vrolijk uitzicht. Al die oude vervallen forten komen ons niet ze gezellig over.
De afstand was 19,5 mijl
De volgende ochtend zijn wij verhaald naar Isla del Rey.
Isla del Rey |
Zondags hebben wij na veel aandringen kunnen verhalen naar Isla Cristina dat is een groot houten vlonder dat midden in de cala drijft, waar wel elektra en volop water aanwezig is, je ligt daar met meerdere schepen. Doordat daar s'avonds een stroomstoring was wist Sophia een leuke korting te bedingen. In het hoogseizoen betaal je hier normaal de hoofdprijs. Van het water en elektra werd door ons dapper misbruik gemaakt, door de hele was te doen. Heet water (via onze boiler), spoelwater volop op het steiger, lekker zonnetje met wind en het was vlaggetjes dag. Alleen de Wifi was miserabel, ook hier weer de service van het stokbrood. Na 2 nachten daar te hebben gelegen zijn wij weer terug gegaan naar Isla del Rey.
Mahon is nog een echt oud stadje met smalle straatjes en antieke huizen en de supermarkt zit onder een oude moskee/kerk, wat toch heel apart is. Leuk detail van Mahon is dat de jongere broer van Hannibal circa 200 jaar voor Christus hier een sausje introduceerde dat mayonaise heet.
Alles bij elkaar circa 6 mijl
De planning was om op woensdag naar Alghero (Sardinia) te gaan. Met volle moed vertrokken wij omdat de gribfiles noordelijke wind aangaven, maar eenmaal buitengaats, was de wind pal oost, de deining oost en de golven oost. Om zo 200 mijl te varen zagen wij niet zo zitten en hebben wij besloten om terug naar Fornells te gaan. Omdat wij hier beter Wifi hebben kunnen wij de weerberichten beter volgen, wij wachten nu betere wind af om richting Sardinia te kunnen.
We hadden het idee om vanmiddag de specialiteit van het plaatsje te gaan eten, nml. Caldereta de Langosta, maar de prijs was € 65,- per persoon en dat vonden wij toch wat te gortig. Dus Gerrit aan de zeebaars en Sophia aan de zeekat.
De afstand was 19,3 mijl
Problemen met Word starter 2010
Momenteel hebben wij problemen met onze Microsoft Word starter 2010 op Windows 7, Word wil niet meer opstarten, kan iemand ons vertellen wat te doen.
Bij het opstarten van Word wordt telkens om internetverbinding gevraagd en Word kan alleen nog maar afgesloten worden door Ctrl Alt Del en dan via taakbeheer.
De computer terug zetten naar een herstelpunt helpt niet.
Via configuratie Office 2010 herstellen helpt ook niet,
Kan iemand ons vertellen hoe wij dit kunnen oplossen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten