In Ligia brak een scharnier van de zwemtrap tijdens het instappen in de dinghy, wij hebben dat met touw provisorisch gemaakt.
De volgende dag, op 12 september, zijn wij ankerop gegaan, nadat
Gerrit eerst Buona Vista heeft geholpen bij het verwijderen van een of ander
vreemd anker op hun anker.
Wij zijn in Varko baai voor anker gegaan na een 5,3 mijl te hebben afgelegd, tsja je wordt hier dood moe van al die afstanden. Wij hebben hier 2 heerlijke dagen doorgebracht.
Op 14 september zijn wij naar Sivota gegaan, daar zijn wij tegen het restaurant afgemeerd en ’s avonds hebben wij daar samen met Buona Vista gegeten.
Precies in hetzelfde restaurant waar wij met JeanPiere en Simone enkele jaren terug hebben gegeten. Doordat je consumpties in de taveerne nuttigt ben je geen havengeld verschuldigd en je krijgt van hun ook nog elektra en water.
Op 14 september zijn wij naar Sivota gegaan, daar zijn wij tegen het restaurant afgemeerd en ’s avonds hebben wij daar samen met Buona Vista gegeten.
De loopplank ligt op het terras. |
Precies in hetzelfde restaurant waar wij met JeanPiere en Simone enkele jaren terug hebben gegeten. Doordat je consumpties in de taveerne nuttigt ben je geen havengeld verschuldigd en je krijgt van hun ook nog elektra en water.
Afstand 13.5 mijl
Op zondag zijn wij vertrokken naar Vathi op Meganisi, de afstand
was 8,6 mijl.
Op 18 september zijn wij wederom naar Varko baai gegaan en daar ten
anker gegaan, afstand 6,5 mijl.
Bij het bereiden van de maaltijd kwamen wij erachter dat de nieuwe
gasregelaar het niet deed, wij hebben toen maar elektrisch gekookt.
Daarom zijn wij de volgende dag naar Nidri gegaan om een andere te
kopen. Dat viel tegen, want in heel Nidri was geen gasregelaar te krijgen.
Nidri is een plaatsje waar het barst van de charters, dus wij hadden verwacht
dat het daar toch zeker zou moeten lukken.
Bij het afmeren werd gevraagd of wij hadden gereserveerd (wisten wij
veel), dat hadden wij niet, dus werden wij in eerste instantie weg gejaagd maar
gelukkig was er toch nog één plaatsje beschikbaar.
Doordat wij op het chartersteiger van Skorpios lagen konden wij
gebruik maken van elektra en water, dus koken geen probleem.
Afstand 6,5 mijl.
De volgende dag moesten wij weg want de plek was nodig voor de
charters, wij zijn vooranker gegaan in Vlikho baai, daar lag ook al de Buona
Vista, voor hun hadden wij een vers broodje meegenomen.
In de middag kwamen zij met de dinghy voorbij met mededeling dat
ze naar Nidri zouden gaan, wij hebben aan hun gevraagd om te informeren of de
bestelde gasregelaar binnen zou zijn en jawel zij kwamen terug met een nieuwe
gasregelaar, hoera wij kunnen weer op gas koken!
Wij hadden wel voorzorg maatregelingen getroffen door een lekker
gebraden kip bij de winkel aan boord te nemen.
Op maandag 23 september zijn wij weer terug gevaren naar het
Skorpios steiger (toen wel een reservering gedaan), want de weervoorspellingen
gaven onweer aan. In de nacht brak het los. We hebben er een extra dag aan toegevoegd
daar de regen met bakken naar beneden kwam.
Deze foto is vanaf het steiger in Nidri genomen |
Wij kregen een Whatsapje van Anneke
en Ton van SY Lunde dat zij met de auto onze kant wilde opkomen en of wij nog
iets van de Lidl nodig hadden, wij hebben een klein lijstje doorgegeven en dat
namen ze keurig mee. Bij ons aan boord hebben we een theetje en koffie
gedronken en lekker bij gekletst.
Op woensdag zijn wij van Nidri naar Lefkas gevaren, waar wij op de
kade midden tussen de terrassen gemeerd zijn. Dat was wel leuk want de
loopplank lag midden tussen de stoelen.
Afstand 9 mijl.
Uit Lefkas zijn wij op 27 september vertrokken naar Preveza, waar
wij gelukkig geen weet van hadden is dat er na de passage van de brug problemen
kwamen bij het openen van de brug, wat wij pas in Preveza vernamen.
Na 9,5 mijl zijn wij afgemeerd aan de stadskade van Preveza.
In het weekend is het er een beetje druk, tot 05:00 uur op
zaterdag was er nog muziek, hoezo lekker slapen!
De hele Nederlandse kliek kwam aan beide zijden bij ons liggen:
Allegra, Hedda3 en Passion, Buona Vista lag vrij vooranker en de Lunde staat op
de wal.
Een Duitse charter presteerde het om bij het afmeren diverse
ankers te verzamelen, daar hadden wij het nodige werk aan.
Wij hadden wat problemen aan de zwemtrap, die zijn door Nassis
verholpen en hij is nu ook extra verstrekt, hij moet nog een beetje gericht
worden en dat gaat van de winter gebeuren, dit was voor hem een bekend probleem
bij zwemtrappen.
Dinsdag vonden wij het wel welletjes op de kade van Preveza en
zijn naar Markou baai vertrokken, voor een beetje broodnodige rust. Hier lig je
midden in de wildernis. Vorige keer had Sophia wilde zwijntjes gezien maar nu
hebben wij alleen maar geknor gehoord.
Afstand 8 mijl.
De dag erna zijn wij naar Vonitsa gevaren, waar wij nog een leuk
stekkie vonden in de haven.
Afstand 1 mijl.
Dat was wel nodig ook want de volgende dag brak er een onweer uit,
zoals wij nog nooit hebben meegemaakt. Nu is het rustig en zijn wij bezig om de
boot voor de winter klaar te maken. Zaterdag kwam ook de Hedda 3 binnen.
Naast de kerk staat een boom met een klok erin
Geen opmerkingen:
Een reactie posten