Vertrekken zit er even niet in.
Voorlopig ons uitzicht. |
Eergisteren is ook de
alternator (dynamo) gedemonteerd en meegenomen naar de werkplaats, daarna bleek
dat daar het probleem niet zat en ze geen andere vanuit Spanje met dezelfde
afmetingen kunnen leveren, er zijn foto’s gemaakt en de leveranciers zijn
nagelopen. Toen wij dat vernamen hebben wij gisteren contact opgenomen met Mart
van Amrit Watersport en hij heeft voor ons een nieuwe regulator besteld in Almere, als hij
dat apparaat binnen heeft wordt het met bloedspoed naar ons (in Spanje)
verzonden. Inmiddels heeft de Spaanse technicus zijn mobiele telefoonnummer afgegeven,
zodat wij per sms of telefonisch met elkaar in contact kunnen komen. Dit alles
gaat op zijn Engels en wij moeten zeggen dat gaat redelijk. Hij houdt zich aan
de belofte als er terug gebeld moet worden, alleen wij moeten nog wennen aan de
Spaanse werktijden. Zo heeft hij ons vandaag laten weten dat hij morgen de
alternator alvast gaat inbouwen, zodat als de nieuwe regulator komt hij
daarvoor minder tijd nodig heeft. Waarschijnlijk komt het apparaat vrijdag of
maandag, maar ja wij zijn hier in Spanje dus alles kan maar zo een dag vertraging
hebben. Tot zo ver het technische gedeelte.
Het havenpersoneel is hier heel actief, helpen met verhalen of met aanleggen van nieuw binnen gekomen schepen, zij spreken ook vrij redelijk Engels. Regelmatig spuiten ze de steigers schoon met een dompelpomp, dus met zeewater want wij hebben hier veel last van meeuwen. Daar hebben ze hier iets op gevonden, 2x per dag rijdt er iemand van het havenpersoneel met fiets, dan hebben ze een stok met vlieger dat een papieren valk is en het gekrijs van de meeuwen is dan oorverdovend.
Net kwam onze Noorse buurman met zijn telefoontje waarop
stond SOLDEERBOUT (op zijn Nederlands), hij vroeg of wij zoiets aan boord
hadden, gelukkig konden wij hem helpen. Zo zie je maar dat ‘Google vertalen’
zijn dienst weer eens heeft bewezen.Het havenpersoneel is hier heel actief, helpen met verhalen of met aanleggen van nieuw binnen gekomen schepen, zij spreken ook vrij redelijk Engels. Regelmatig spuiten ze de steigers schoon met een dompelpomp, dus met zeewater want wij hebben hier veel last van meeuwen. Daar hebben ze hier iets op gevonden, 2x per dag rijdt er iemand van het havenpersoneel met fiets, dan hebben ze een stok met vlieger dat een papieren valk is en het gekrijs van de meeuwen is dan oorverdovend.
Dat is nog eens een andere van der Valk!!!!!
BeantwoordenVerwijderenWat een idee!
Het blijft leuk jullie blog, even een verhaaltje voor het slapen gaan.
Bon vent, voor de frisse wind zullen we maar zeggen, want liggend aan een steiger kan je daar veel behoefte aan hebben. Vertel eens iets over een windhapper.....hoe versier je dat? Of is de ventilatie op de LLano zo super dat dat geen improvisatie 'behoeft'.
De LLANO is een echte tropenboot, heeft 3 luchtkokers, 5 luiken en 10 patrijspoorten die open kunnen. Op het heetst van de dag vluchten wij naar binnen, omdat het daar koeler is dan buiten.
BeantwoordenVerwijderenIs het nog uit houden in la Coruna?
BeantwoordenVerwijderenHet weer is prima en de stad is mooi.
BeantwoordenVerwijderenMaar we hopen toch dat het nu nog maar van korte duur is.