woensdag 30 mei 2012

Lelystad - IJmuiden

Vandaag is het grote avontuur begonnen!


                           Klaar voor vertrek!

De kop is er af, wij zijn vandaag van Lelystad naar IJmuiden gevaren, niet dat dit zo'n spannend stuk is, want dit doen we al jaren in het begin van de vakanties.
De dag begon niet volgens planning, want de navigatie-software liet het allemaal afweten. De back-up had ook zo zijn nukken, maar na een 10 minuten geduld liep dat weer in het gareel. Na dreigingen van overboord zetten van de computers gingen ze weer gedwee mee doen. De navigatie-software maar opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles prima.
In de Oranje-sluis bij Amsterdam kregen wij visite van een eend die pardoes aan dek stapte en vroeg gelijk om een gedeelte van onze broodvoorraad, wat ze natuurlijk kreeg, gelukkig liet ze geen hoopjes achter.
Typische Amsterdamse eend. (zo brutaal als de beul!)

Het weer was prima (gelukkig droog met zon) vandaag en de sluis in IJmuiden stond open op ons te wachten.

De planning voor morgen is om naar Scheveningen te gaan. Daar kunnen wij de laatste Nederlandse boo(t)schappen inslaan en een batterij voor het horloge van Sophia kopen, deze heeft het vandaag begeven.

De afstand was 47,6 mijl.

1 opmerking:

  1. Nou ben je nu in zeebrugge? Na een heleboel omwegen zie ik nu ineens: reageer als Carla Veneman (google) en omdat ik dat ben, ga ik nog even door met typen.....zou het dan toch lukken, ik was al bang dat ik het pas door zou hebben als jullie bij me op de stoep staan in Bordeaux..... Allez: Bon Vent!!!!!! En Bedankt Freek en Co voor de ondersteuning!!!!

    BeantwoordenVerwijderen